A PitLanePenalty program egyes szabálytalanságok elkövetőit automatikusan szankcionálja különböző büntetésekkel, amik az alábbiak lehetnek:

1.: Boxutca-áthajtás:
Boxutcára vonatkozó szabályok szerint áthajtásos büntetés, amelyet a program által közölt körön belül kell letölteni.

2.: Stop&Go:
Boxutcában megállásos büntetés, amelyet a program által közölt körön belül kell letölteni. Ebben az esetben az autón semmilyen módosítás nem végezhető!

3.: Fekete zászló: kizárás a futamból valamelyik fontos szabály megszegése miatt.

A Stop&Go és az áthajtásos büntetés letöltése nem tartozik bele a kötelező boxkiállások számába!

Ha valaki az adott futamot nem fejezi be, akkor a büntetése a következő olyan futamon kerül levonásra, amelyiken megjelenik. Viszont szeretnénk, ha az "A" futamon történt eset büntetése ne a "B" futamon legyen szankcionálva, hogy mindenki minden futamra a legjobb tudása és felkészültsége alapján tudjon nekivágni.
Ha a levonandó pontszám több, mint amennyit az adott futamon összegyűjtött, akkor a megszerzett pontszám nullázódik. Azaz, mintha arra a futamra nem szerzett volna pontot. (Pl.: A helyezése alapján kapna 3 pontot, de a kiszabott büntetés 5 pont levonást eredményez, akkor az adott futamon szerzett pontja 0 pont.)

Ezek a hibapontok külön táblázatban vannak vezetve és ha valaki összegyűjt 8 hibapontot, akkor egy futamos eltiltást kap.
Ha legalább 12 hibapontot vagy többet gyűjt össze, akkor az a bajnokságból való kizárást vonja maga után.
Ebben az esetben nincs átfedés az előző és az éppen futó bajnokság között. Minden bajnokságot mindenki nulláról kezdi el.

A lentebbi táblázat alapján szankcionáljuk a megóvott vagy meg nem óvott, de a BT tagjai által észlelt eseteket.

   Leírás

 Hiba

pont

1.

Sportszerűtlen viselkedés vagy a CHAT STOP megszegése 2 pont

2.

Időmérő edzésen indokolatlanul feltartja a gyorskörön lévőt 2 pont

3.

Bemelegítő edzésen mért kört fut a tiltás ellenére 2 pont

4.

A boxutca határát jelző csíkon indokolatlan vagy korai átahaladás (időmérő, bemelegítő edzés és futam alatt) 3 pont

5.

A kék zászlóra vonatkozó szabály figyelmen kívül hagyása 3 pont

6.

Felvezető körön történő baleset okozása 3 pont

7.

Kanyartávolságot jelző táblák vagy bármilyen fékezéshez támpontot adó tereptárgy direkt összetörése 3 pont

8.

Kettőnél több irányváltás a rajt utáni védekezés során 5 pont

9.

Rajtbaleset okozása, ahol legalább 1, de legfeljebb 3 vétlen versenyző is van 5 pont

10.

Indokolatlanul korai fékezés, aminek az eredménye ráfutásos baleset (Elöl haladó) 5 pont

11.

Rossz féktáv megválasztás vagy rossz reakcióidő miatt kiforgatja vagy kilöki egyik versenyző a másikat (Hátul haladó versenyző) 5 pont

12.

Boxutcában nem figyel a többi versenyzőre és ennek rongálásos baleset a végeredménye (bármelyik félnek újabb kiállást kell beiktatnia) 5 pont

13.

Figyelmetlenül tér vissza a pályára vagy a menetiránynak megfelelő irányba és ezzel balesetet okoz 5 pont

14.

Előzés alkalmával nem hagy elég helyet a megelőzött versenyzőtársának (Leszorítás a pályáról) 5 pont

15.

Repülőrajt alkalmával a rajtvonal előtti előzés (Ha már az autó orra előrébb van a rajtvonal előtt, mint az leelőzendő autóé, már az is ebbe a kategóriába tartozik) 8 pont

16.

Rajtbaleset okozása, ahol legalább 4, de legfeljebb 6 vétlen versenyző is van 8 pont

A bírói testület tagjai közül egy adott óvást legalább hárman vizsgálnak.
Tagok: