Az alábbi szabályzat a DRF Liga által évek óta használt és bevált rendszeren alapul.
A sok unintelligens tag miatt a szabályzat sok mindenre kiterjedt az évek során, így végeredményben nagy tapasztalattal rendelkező csapat alkotta meg a fő szempontokat.

A bajnokság 7 futam hétvégén keresztül zajlik.
Minden második héten szombaton, 17:30-as kezdéssel!
Idő bosztás:
17:30 - IDŐMÉRŐ - 15 perc
~17:48 - 1. FUTAM - 20 perc + 1 kör
~18:10 - 2. futam - 20 perc + 1 kör

A bajnokságba lehet jelentkezni valamelyik liga színeiben, 3 fős csapatokban, ahol legfeljebb egy liga két 3 fős csapatot nevezhet.
Van lehetőség egyéni versenyzőként is nevezni. A regisztrációt a fórum megfelelő topic-jában lehet megtenni, ahova azt is írd meg, hogy melyik liga tagjaként veszel részt a bajnokságban vagy pedig azt, hogy privát versenyzőként indulsz.
Ha esetleges hiányzásról bárkinek előre tudomása van, azt írja meg a fórumba.

1§. Technikai feltételek:
(1). Assetto Corsa futtatására alkamas PC
(2). A mindenkori PING-ed ne haladja meg a 150 ms-t. Eleve a magas vagy ennél magasabb Ping érték a többiek részvételére is kihatással van, így a lagg elkerülhetetlen!
(3). Bármilyen, szimulátor versenyzésre alkalmas kormány megléte. Az általunk használt modifikáció igényli, hogy ne billentyűzettel vagy kontrollerrel játsz, mert így a vezethetőség drasztikusan romlik és elkerülhető baleset forrása is lehet!
(4). A Pit Lane Penalty program használata kötelező! Ezt pályára lépéskor a rendszer mutatja is a többiek számára! Ha valaki ezt nem használja, azt azonnali hatállyal az adott futamról kitiltja a szerver kezelője! Ha nem ezt az app-ot használod, hanem a játék büntetési rendszerére hagyatkozol, akkor ne csodálkozz, ha Neked valamit a játék büntet és másnak, aki használja a PLP-t, neki pedig nem szankcionál.

2§. Sport szabályzat:
(1). A játékban lehet autóbeállítást küldeni egymás között, de ezt mérsékeld az azonos márkájú tag felé. Minimális eltérés (modell diferenciák miatt) lehet két autó között, ami a beállítást már befolyásolhatja és nem azt adja vissza, amit elvársz tőle.
(2). Tartsd be a két kerékkel a pályán szabályt! Csak azonos oldali két kerékkel hagyd el a pályát szélét szegélyező csíkot.
(3). Ha óvást nyújtasz be, akkor az ehhez tartozó szankciókat egy külön menüpontban listázzuk.
A büntetéseket minden esetben pont levonással érvényesítjük. Ha kevesebb az összegyűlt pontszámod, mint a kiosztandó büntetés, akkor visszaesik 0 pontra az eredmény.
A bírói testületet a csatlakozott ligák vezetői képezik. Ha olyan esetről van szó, amiben egy BT tag érintett, akkor Ő nem vesz részt a vizsgálatban. Itt szeretnénk felhívni minden BT tagként közreműködő vezetőt, hogy pártatlan és részrehajlás mentes véleményt alkosson!

3§. Általános szabályok:
(1). Nem egyedül vagy a pályán! Vedd figyelembe, hogy mások is éppen gyakorolnak a következő futamra vagy ha már a futamon vagyunk, akkor a többiek is rengeteg szabadidőt töltöttek azzal, hogy a megmérettetésen a legjobbat hozzák ki magukból.
(2). Ne a rajt utáni első kanyar döntse el a futam végerdményt! Tartsd szem előtt, hogy az Assetto Corsa nem tartalmaz felvezető kört, így az autó és a főbb elemek nem verseny hőfokon vannak. Hosszabb féktáv, rosszabb tapadás, stb...
(3). A szerver folyamatosan elérhető, így bármikor tudsz gyakorolni. Viszont, ha van egy vagy több meghirdetett tét nélküli Funrace vagy esetleg rajt gyakorlásra meghírdetett esemény, akkor az közös érdek, hogy megjelenj rajta.

Fontosabb esetek:

4§. Box utca használata:
(1). A boxutca is a pálya része, így ott is figyelj a másikra, ne ütközzetek feleslegesen.
(2). Figyelj az utca elejét és a végét jelző vonalakra. Ha vonal nincs, akkor az adott helyen lévő lámpa vonala adja a határt. Ha ezeket nem veszed figyelembe, akkor a játék áthajtásos büntetést szab ki Rád, ami általában három körön belül teljesíteni kell, mert különben kizárást szabhat ki a Rád a játék (fekete zászló).
(3). Nem minden pályán van, de ahol van, ott annak lényege is van, így figyelj a boxutca elhagyásakor az esetleges fehér vagy sárga vonalra, ami a gyorsító sávot jelöli. Ne lépd át idő előtt, maradj a gyorsítósávban lehetőleg a végéig és inkább a tükörbe figyelj, hogy közeledik-e egy vagy több versenyző is hátulról, verseny tempóban. Ha figyelmetlenség miatt okozol ilyenkor balesetet, akkor komoly büntetésre számíthatsz a futam után!

5§. Előzés:
(1). Csak abban az esetben kísérelj meg előzni, ha azt biztonságosan be is tudod fejezni! A "kamikaze" manővert nem szereti senki és erre egy rosszul megválasztott pillanat több kárt okoz, mint hasznot hoz. Inkább várj egy optimális szituációra és sportszerűen előzd meg az előtted lassabban haladó versenyzőt.
(2). Minden esetben úgy előzz vagy fékezz ki valakit a kanyarban, hogy a kanyar kijáraton hagyj Neki egy autónyi helyet, azaz ne szorítsd le a pályáról!
(3). Előzés szempontjából is fontos jeleznünk, hogy a hátul autózó többet lát, mint az előtte lévő a tükörben, így a balszerencsés kimenetelű előzésnél nagy valószínűséggel a hátul autózó lesz a bűnös! Ha óvás érkezik ilyen esetre, akkor, ezt mindenképpen figyelembe vesszük!

6§. Lekörözés:
(1). A bajnokságba a ligák a legjobb 3-6 versenyzőjüket nevezhetik be. Ettől függetlenül a mezőny hátsó részében autózók talán jóval lassabbak, így megnő a lekörözések száma is.
(2). Ha Te vagy a gyorsabban haladó autóval, akkor figyelmesen haladj a lekörözendő mögött, mert nem mindenkinek van olyan reakció ideje és helyzet felismerő képessége (sajnos), hogy egyből félrehúzodjon. Ez a tapasztalatunk, de ez egyben nem is mentség senki számára, hogy a gyorsabban haladót indokolatlanul feltartsa.
(3). Számíts arra, hogy akit lekörözöl, a lehető leghamarabb elhagyja a kanyar után az ideális ívet vagy belassít.
(4). Amint megjelenik a monitor sarkában a kék zászló ikonja, akkor a lehető leghamarabb húzódj a pálya azon oldalára, ami alap esetben nem az ideális ív része!
(5). Természetesen, ha ez pont egy kanyar előtt van, akkor a kanyar után szintén maradj a belső (szűk és lassabb) oldalon, hogy a gyorsabb versenyző az ideális íven tudjon tovább haladni.

7§. Pit Lane Penalty:
(1). Vágáskor/szélesítéskor a minimum sebesség, amivel vissza lehet jönni a pályára 50 km/h.
(2). Vágáskor/szélesítéskor a figyelmeztetések száma 3-ról 6-ra emelve.
(3). Vágáskor/szélesítéskor két eset közötti idő különbség 10 másodperc.
(4). Vágáskor/szélesítéskor az első körben nincs szankció.
(5). Vágáskor/szélesítéskor a pályát elhagyó sebesség eddigi 50%-a helyett most már a 80%-ával lehet vissza térni a pályára.
(6). Vágáskor/szélesítéskor a pályán kívül töltött idő 0,7 másodperc, azaz ezt már figyelmeztetésnek veszi a rendszer.
(7). A büntetések letöltése eddig 3 körön belül volt, most 2-re van csökkentve.
(8). A boxutcát határoló vonalakon nagy sebességgel történő áthaladás most már büntetést von maga után.
(9). Hogyha az átlag sebességed 50 km/h-val kevesebb mért körön, akkor azt lassú körnek, azaz érvénytelennek tekinti a rendszer.

8§. Súlybüntetések:
A bajnokság 7 helyszín felhasználásával fog lezajlani és a nagy pont különbségeket súlybüntetésekkel fogjuk kompenzálni.

Ez a büntetés ugyanúgy vonatkozik a csapat és a privát versenyzőkre is, azaz mind a két rendszerben az első 10 versenyző kap plusz súlyt.

Minden futam hétvége után a súlyok újra kiosztásra kerülnek. 

Amikor egy adott verseny hétvége után a tabella elkészül és a szerverre felkerül az új pálya, akkor lesznek a súlybüntetések is kiosztva az alábbiak szerint:

Helyezés: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
Súly: 30 kg 25 kg 20 kg 17 kg 14 kg 11 kg 8 kg 5 kg

A büntető súly a következő olyan futamig megmarad, amelyiken részt vesz az illető. Azaz, ha valaki egy vagy két futamot bármilyen okból kihagy, a súly ugyanúgy megmarad.

8§. Futam utáni pontozás:
Aki teljesíti a hétvégén mind a két futamnak legalább a 95%-át, ők +3 pontot kapnak. Ezt a második futam erdményéhez fogjuk hozzáírni.

A ligák közötti bajnoksághoz tartozó pontrendszer:

Helyezés: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15+
Pontszám: 40 37 34 31 28 25 22 19 16 13 10 7 5 3 1

A privát versenyzők pontrendszere:

Helyezés: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10+
Pontszám: 25 20 16 13 11 9 7 5 3 1

 

9§. Festések:
A bajnokságban van lehetőség a 2018-as TCR festések használatára, de akik szeretnének saját gyártású skin-nel résztvenni a bajnokságban, azoknak is megadjuk erre a lehetőséget.
NINCS MEGKÖTÉS, HOGY EGY LIGA CSAK EGY MODELLT HASZNÁLHAT, DE AJÁNLOTT!
(1). Gyári festéseknéla fórumban írd meg, hogy melyik modell és hányas rajtszámú autót írjuk a nevedre.
(2). Egyedi festés esetén viszont az ITT található sablonokat tudod használni. A csomagban benne van a betűtípus is, ami a szabvány rajtszámé. Azt be kell másolni a PC betűkészletébe, amit a Photoshop újraindítása után a program fel fog ismerni. Fontos, hogy a rajtszám melletti fekete keretbe kerüljenek a liga logo-k!
Amikor a festés kész, akkor a Google Drive-ban abba a mappába másold be, amelyik ligához tartozol!
A fájlnévben add meg a neved, de ékezet nélkül!
A festések leadási határideje: 2019.09.14. 23:59


Mindenki számára kötelező applikációk:

- ACRFUEL
- Helicorsa
- PitLanePenalty
- ptracker

Ezek egyrészt a bajnokság tisztaságát segítik, másrészt a résztvevők számára nyújtanak segítséget.

 

A jelenlegi szabályzatban csak két futam hétvége között és akkor is csak abban az esetben hajtunk végre módosítást, ha azt bármi indokolja. Abban az időszakban, amíg egy futam után óvás érkezik és arra nincs BT döntés, addig a szabályzat változatlan marad.

(2019.09.01.)